Monday, February 26, 2007

Mamma och jag

Mor tuta har varit sjuk i snart en vecka. Under dessa dagar har hon
Torkat av fett ovanpå kökskåp och luckor
Letat fram kyl och frys under år av teckningar, viktiga papper och bortglömda tandläkartider
Bakat kakor
Lagat lammstek
Kastat min kaffekokare, skrivbordsstol och pajform (trasiga)
Läst säkert tre årgångar av tidskriften Husdjur, röstad av mig som nr 2 i tråkighetslistan
(först kommer boken krukväxter från alla världens länder)
Läst två böcker
Sett Köpmannen i Venedig på DVD (med Joseph Fiennes)
Städat badrum
Gjort rent avlopp
Städat inne i köksskåpen
Rensat våra matlådeförpackningar
Ringt mig dagligen på jobbet och uppdaterat läget, vilket får mig stressad eftersom hon får mer gjort hemma än vad jag får på jobbet.

Själv låg jag i feber fredag, lördag, söndag.
Jag sov.

1 comment:

Anonymous said...

Hmm... va KONSTIGT att det tog en vecka för din mamma att bli frisk och tre dagar för dig... ;-)