Monday, February 19, 2007

Måndag efter helgen

Idag ska min gamla hyresvärd komma med några av mina möbler för avdumpning på vår balkong. Jag har haft mobilen i bröstfickan och gått på helspänn för att invänta hans telefonsamtal. Men än så länge inga möbler. Så jag unnade mig att fara tidigare från jobbet och sätta mig på bibliotekscafeet med en chai latte och en bit kaka. Till det läste jag en bok och tittade på snöyret utanför fönstret.

Annars en känsla av lugn över att veckan har börjat, när mina kollegor vandrade in sömndruckna imorse så satt jag med ett fånigt leende över halva ansiktet. Det är faktiskt skönt att vara tillbaka på jobbet på måndag morgon, för då vet man någorlunda vad man ska göra. Hade väldiga problem att somna igår, dels på grund av en oplanerad vila på eftermiddagen men även en gnagande oro över min halvfärdiga uppsats. Jag måste göra den klar. Måste måste.

Och familjelyckan? Efter en totalt utmattande helg så damp jag i säng igår och slogs av att när vi vuxna gått och lagt sig satt de två skruttarna framför datorn och var de bästa av vänner.

No comments: