Thursday, February 15, 2007

jag hör nog illa

Kanske någon försöker säga mig något?

Skulle just besöka internetbanken och börja betala feta csnräkningen. Då hittas inte servern igen. Antagligen har mina spekulativa affärer stjälpt hela banken.

Har efter mycket krångel fått till att möblerna kommer till min nya adress. För att göra en lång historia kort, så slängde min nya hyresgäst ut vissa möbler utan intresse, de ställdes i min hyresvärds lägenhet, jag kontaktades i panik och ombads lösa situationen omedelbart. Efter att ha varit nere på botten och grottat i martyrkänslor och försökt medla mellan icke (egentligen) inblandades heta känslor så har nu det bestämts att min hyrevärd tar med sakerna i sin jobbresa och lämpar av dem på måndag. Det är så att jag gråter av lättnad. Tack gode Gud. Det är så man kunde bli gråhårig på kuppen.

Har sedan fått reda på att det andra paret i min umgångeskrets väntar barn. GRATTIS!

Min arbetskollega fnyste över alpintmedaljtagerskas ålder och kände sig än mer som klimakteriekossa. I farten fräste hon något om mitt förmodade födelseår...90-något. Min manliga arbetskollega satte allahjärtansdagkakan i halsen. Själv log jag förvirrat...klimakteriekossa.

Den här veckan har jag mer än en gång funderat över - om något krånglar otroligt mycket ska man ta det som tecken på att man har tagit fel beslut? Men om någon annan tvingat en till beslutet hur ska man göra då? Eller kan aldrig någon tvinga fram mina beslut?

Mia Törnblom ligger på is. Känner mig inte värd att få till självkänslan...Blev slut av att läsa första kapitlet och inse mina brister. Lite som när jag var deppad i månader efter att ha läst " men jag då?", om narcissism idag. Jag var ett skolexempel. Ingen tycker om att bli avslöjad som ett typfall.

1 comment:

Anonymous said...

Nog för att jag älskar din cynism men hörru kompis, du ÄR värd att få en bättre självkänsla. Se nu till att läsa pappa Mias råd lite och ofta så ska du se att det åtminstone inte blir sämre. Uppdrag 1: Affirmera!! (Skaffa ett mantra du också. Jag utmanar dig) =) KRAAAAM!!!!