Saturday, October 27, 2007

Jag, jag, jag.

7 sanningar om mig själv.

Skadeskjuten pingvin.
Föddes med klumpfot, har fortfarande men av detta. Vilket innebär att jag vaggar fram som en skadeskjuten pingvin emellanåt.

Biter mig i tungan.
Har ett hett humör och en fin fallenhet för vass tunga. Men oftast en viss känsla för vad som passar sig och kan ibland hejda mig.

Inte fullt normal.
Innehavare av ett rikt fantasihuvud. Ständigt i det blå.

Uttrycksfull.
Använder mig ofta av uttrycket "gudars skymning". Ett uttryck som har allt.

Hoppar i sängen.
Är mörkrädd och tenderar till att efter lampor släckts gärna ta ett långt kliv till sängs. Från meters avstånd. Är också rädd för stora vattendrag osv, går aldrig till sjöss och anser att drunkna vore det värsta alternativet.

Inget alternativ.
Är totalt svag för män med mörkt hår, mörka ögon och skäggväxt. Kan bli väldigt fjantig till mig. Luddet frågade en gång om jag alltid varit säker på min sexualitet, ja, med tanke på att mörhåriga män med skäggväxt och mörka ögon har funnits sedan jordens början har jag aldrig haft en möjlighet att fundera på något annat.

Pinsamt, pinsamt.
Vid minsta misstanke om att någon håller på att göra bort sig måste jag fly fältet, alternativt byta kanal, alternativt blunda och stoppa fingrarna i öronen och sjunga högt för mig själv. Klarar. Inte. av. Antagligen för det hemskaste jag vet är att bli bortgjord. Sker det offentligt än värre. När det gäller mig reagerar jag med ilska för att skydda mig själv.

Så om någon känner sig manad, varsegod att fortsätta på blygers uppmaning!

3 comments:

Anonymous said...

Vi har samma smak vad gäller potentiell livskamrat! :-)

Aidaho said...

jag veet...Luddet har kommenterat det också...:) Men vad då smak? Det är ju bara det gångbara!

Anonymous said...

ja, jag kan instämma i mörkt hår och mörka ögon, men kommer hon med ett stort skägg så springer jag.