Tuesday, October 30, 2007

hur ska ni nu veta?

Jag är en dålig människa. Nej, jag är värre. Jag är patetisk, falsk och fruktansvärt barnslig. Jag kan inte ens fylla upp en tiondel av mina skor för tillfället. Idag har jag dragit en vals, nej inte en sån där liten med en patetisk fiol i något hörn - nej tänk er snarare en stor konsertsal, 300mannaorkester med mig som dirigent och självskuttande apa runt golvet. JAg dööör. Jag kan för tillfället inte skriva ordentligt för jag har fullt upp med att slå huvudet i tangentbordet, vilket gör att vissa tangenter är "upptagna". Likt den dörrskylt jag såg i en bilverkstad idag (vad jag nu gjorde där) : var god "respektera"! Vad menas med det??

Min vals var jobbrelaterad och utfördes under mitt besök hos kollegor, varför jag begränsade mig till bara jobbsfären kan man ju undra. Jag kunde väl ändå ha tilldelat mig själv en man tre barn och en herrgård när jag ändå var igång. Luddet gav mig rådet att bara väsa Säpo - konfidentiellt...men neeejdååå. Varför ta en klok människas råd? Därför det uppenbarligen inte går när man är oklok själv.
Nu har jag egentligen tre önskningar som jag fokuserar på för att gå vidare...
1, Gud hade inte öronen riktade hit idag.
2, Inte tomten heller.
3, att det hela blir självuppfyllande profetia.

Det värsta? Att jag uppenbarligen inte ser mina kollegor som människor som förtjänar respekt. Vad skulle ha hänt om jag givit dem sanningen???

Uppdat
när man så når den 30meterundervanligagränsen-gränsen så pingar det i mobilen "är det du som är Pehra?" Ja, men hur vet denna person om det - det är bara jag och luddet ju. Jo nu är så mitt namn känt i hela lokalpressområdet, likaså mina goda sidor (enligt andra). Plötsligt får man en lyckospark uppåt där bak samma dag som man sparkat sig själv åt motsatt håll. Nu är min fundering, hur pass många vuxenpoäng får man av en dagens ros?

1 comment:

Anonymous said...

Du är bäst, Pehra!!! O du, var inte så hård mot dig själv...ingen annan är det. Tycker om dig. Mycket!!!