Sunday, October 7, 2007

slå mig på fingrarna.

Jag suger verkligen på att vara arbetslös. Jag är en riktig snurrsprätta för tillfället. Allt blir halvdant. Och helst ska jag vara överallt på en radie av 40 mil. Det är absurt. Jag hittar skrumpna små lappar överallt, med mina krumelurer. Kom ihåg och att göra, att inte glömma eller bara jag vill. Det enda som inte blir som det ska är mina ansökningar. Dåligt dåligt. Jag gillar egentligen det här med arbetslöseriet om det inte var för det att jag saknar jobb. Jag skulle vilja jobba igen. Något annat mindre bra är att jag gärna förtränger saker, närmst på listan är att förtränga min megabeställning hos adlibris. Jag fick ett mail om att som trogen kund skulle jag få en gratis pocket skriven av Allas vår Klas Östergren. De hade nog räknat ut det där. För när jag så loggade in för att beställa tyckte jag kundkorgen såg så fjuttig ut. När jag beställer från adlibris har jag alltid min känsla av paketöppnandet närvarande och jag kände detta paket skulle bli för fjuttigt. Nu är det långt ifrån fjuttigt. Varsegod, Adlibris. Ni får förvalta mina skruttna pengar, jag har ju ändå en avsevärd mängd av era böcker här hemma. Som på förvaring liksom.

Apropå böcker. Det börjar dra ihop sig av obligatorisk omläsning av sent i november av Tove Jansson. För höstkänslan i kropp och själ.

No comments: