Friday, October 12, 2007

Host, host.

Sitter med två tjocktröjor, ett par tjocka sockar (ska sätta på mig ett till par), halsduk och dricker nyponsoppa. Och tycker synd om mig själv. Jag är lite krasslig. Vänligen nog har adlibris förbarmat sig över mig. Så det blir inte filt och tv. Det blir filt och böcker. I en rund cirkel omkring mig så inte filten flyger bort. Det är lite synd om mig, men jag är ändå lycklig.


Imorgon ska jag sammantråla med luddet igen, vi är duktiga flickor även om jag i hemlighet tror att min kropp har fått en chock av all värme och gemenskap och idogt arbete. Eller helt enkelt allt damm. Och förbannad snö. Luddet, jag kommer vara välklädd imorgon, håll utkik efter en vaggande michelinpingvin.
Oy, säg INGET om min bokhög, jag har förtjänat varje uns av den. Plus betalat den med surt ihopjobbade pengar. Avgångsvederlag kallas det. Eller fallskärm.

3 comments:

Anonymous said...

Du är verkligen värd den!!! tänk extra mycket på den understa i högen. Det är oss på ett sätt, denna tid av gemenskap och fika. uppsatserna kan vi lägga inom parentes.

Anonymous said...

Krya på dig! (ifall du håller på att bli sjuk!)

Anonymous said...

trycki i dig hela tuben med honung, dra i dig en whiskey (alternativt en glas rödtjut om du inte har whiskey), på med några vitlöksklyftor och du är fit for fight imorgon. Vilken tur att inte jag är sjuk och ska följa samma kur...