Tuesday, March 25, 2008

Vidderna vida.



Igår gick jag medvinden, stans vinteraktivitet. Uppkörda spår för sportfånar i alla dess slag. Själv är jag ju bara en lightversion av det där så jag tog mig fram via apostlahästar, även om jag sneglade avundsjukt på de som seglade fram på sins skridskor. Även om jag vet att jag aldrig skulle kunna segla fram på samma sätt. 4 timmar marathon var det frågan om. När jag äntligen kom upp på land hamnade jag på fel sida järnvägsspåren och gick vilse i ett bostadsområde.

Känslan av vilsenhet fortsatte idag när jag fick stå till svars framför arbetsförmedlingen. Vad HAR jag egentligen sysslat med?

Några andra som känner av vintern, visst blir man lite full i skratt? Även om man kanske känner lite med den stackare som skottar. där kanske man skulle kunna rycka in med en hjälpande hand?

2 comments:

Anonymous said...

KRAAAAAAM till dig!!

Anonymous said...

tack för i helgen!!! det var såååå mysigt o roligt att träffa dig, leka med dig o dricka vin med dig!! det gör vi om tycker jag :)