Thursday, March 27, 2008

Och nu ett lokalt inslag.

Härikring rasar nu en hetsig debatt om psykiatrin och vården. Det är inte högt i tak, sägs det. Själv ska jag inte säga för myclet, jag vet inte riktigt vad det hela handlar om. Om jag förstår rätt, så har de anställda varit med i en undersökning om arbetsmiljö (på uppdrag av arbetsgivaren, är min gissning) och när resultatet inte uppfyllde förhoppnigarna skrevs ett veckobrev från ledningen där man som utomstående lätt skulle kunna se det hela som ett hot om en kollektiv bestraffning. Nåja, det var inte därför jag nämner saken. Ni som läser här vet att jag är otroligt självcentrerad och låter mycket lite sila genom filtret. Men här är en av kommentarerna som lokaltidningen fick emotta.

"Vad gör dessa 250 anställda inom psykiatrin i ... Det låter i mina öron som en orimligt hög siffra. Hur många vårdtagare finns det? I länet bor ju ca 120000 invånare och flertalet är väl friska...."

Bara 250? I detta län? Jag har beställt extralås till dörren. Sägs dessa änglar upp så tänker jag inte gå ut mer. I detta vildland av dårar. Nej, jag vänder på argumentet. Flertalet är i behov av vård. Det märker man ju bara när man åker bussen på morgnarna.

2 comments:

Anonymous said...

*ASG*

Anonymous said...

fan vad rolig du är! jag skulle bara önska att jag kunde få läsa dina inlägg lite oftare och lite längre, för du är ta mej fan en av de roligaste jag känner!!! =)