Tuesday, March 18, 2008

Bert?

Vårt svar på jamie Oliver är visst BERT KARLSSON. KArln ska nu göra en Jamie i sitt matprogram Matakuten. Han ska skaka hyfs i sveriges skolmatsalar. Bert? Är det bara jag som såg hans tamper med Anna Skipper i Du är vad du äter? Tillåt mig vara skeptisk. Får han genomslag så kommer jag göra matlådor till HELA familjen.

På frågan om vad som han ansåg skulle förbättra skolmaten, svarade Bert att han tycker om potatismos.

Måtte inte Jamie förstå vad vi toksvenskar håller på med.

4 comments:

Anonymous said...

får bert som han vill så lär det ju serveras semlor till lunch varje dag.

Aidaho said...

Stackars, stackars barn! DEt var kanske det han hade i baktanke när han nämnde potatismos. Semlan fylld med potatismos istället för grädde är budget/smalvarianten?

Bokomaten.. said...

Du skojar!! Det är ju helt förfärligt!

Aidaho said...

Jag önskar det var ett skämt, men jag hörde intervjun på P3 populär och sedan fanns det en liten artikel på aftonbladet...så säkra källor använder jag mig av...:)