Thursday, October 30, 2008

-i brist på annat. Och i behov av värme.

Efter att ha satt min vapendragare på tåget och sedan blivit ensam kvar, tog jag en mycket rask promenad. den blev än mer rask när det stilla regnet övergick till skyfall/snöregn och graderna pendlade mellan någon minusgrad och någon plusgrad. När jag äntligen kom in blev det stora pölar iskallt vatten på golvet in till duschen. Nu torkar jag. Och i väntan på det fyller jag i denna lista jag fann på en bokblogg.

Senaste impulsköp:Ett par vantar på åhlens, mycket bra sådana, insåg jag nyss.
Bästa promenad: just nu min lilla promenad från hotellet, förbi fabriken och vidare ner till svarttjärn och genom några villaområden och sen tillbaka. Hemma är den bästa rundan helt klart upp till kyrkan på ön, via färjhamnen och sen tillbaka via campingen.
Favoritdryck: vatten, först och främst. Ilande kall mjölk.
Bästa förfestmusiken: får inte ta för mycket plats, får inte vara för konstig eller lugn. Löjligt enkel och något alla känner igen.
Reser helst till: städer där jag vet det finns bokaffärer. I plural.
En bra gå bort-present: Hembakade kakor i burk med recept bifogat..
Favoritlyxartikel: riktig tvål som luktar gott.
Tidning jag gillar: Vi, Filter, Allt om film, matlagningstidningar och månadsmagasin. Uttråkade situationer kan ge intresse till de flesta tidningar.
Favvosajt: Adlibris, bokus, Amazon.
Favoritförort: ingen aning.
Fikar gärna på: i stockholm hurry Curry, i katrineholm linas på hörnet, i ösd tolvan en kall vinterdag, i närheten av östersund byhuset på rödön, i jämtland kretsloppshuset i mörsil, i umeå rost.
Favoritaffär: Uppsala english bookshop, lundeQ, pocketshop. Åhlens brukar funka.
Bästa skönhetstips: se till att ge kroppen det den behöver i måttliga mängder. Sömn, vatten, nyttig mat, träning, frisk luft, andrum, tankeverkstad.
Bästa lunchställe:fabriksrestaurangen just nu..
Favoritgrönsak: paprika
Favoritfärg: Röd
Favoritdjur: katt och hund.
Snyggaste kvinna: jag gillar leila och nigella. Och cathrine zeta jones.
Snyggaste man: Viggo. george clooney. Daniel Craig.
Bil: inte då.
Världens bästa nu levande regissör: Tim Burton. Och han som gjorde Amelie från Montmartre.
Stjärna jag vill träffa: nej, skulle bara få ren ångest av att inte komma på ett enda vettigt ord att säga.
Favvoskor: skönast möjliga...alltså inte stålhätteskorna på jobbet.
Bästa diet: nutelladieten
Modeförebild: borde väl skaffa en sån kanske..
Mest överskattade affär: bik bok?
Bästa fyllekäket: salt
Dansar helst till: ett gott humör.
Senaste fyndet: klänningar på lindex.
Favoritprodukt på apoteket: reflexer är bra.
Favoritblogg: har flera men mina vänner besöker jag flera gånger om dagen, bokhora likaså.
I min dvd-spelare: Beror helt på, för det mesta något med brittisk humor.

känner ni för att ta upp pinnen - så gör det gärna..:)

No comments: