Wednesday, October 15, 2008

Jag är spion på arbetsträning.

Idag var det lite lättare än mördartisdagen som var igår. Ett samtal som jag inte kände mig så trygg inför gick någorlunda smärtfritt, det kändes inte lika hopplöst idag. Efter jobbet tog jag min dagliga sightseeing av samhället till fots. När jag så gick där i fabriksområdet och hoppade i diket för var och varannan långtradare så slog mig tanken: det är ju faktiskt jul snart!! jul betyder böcker att kunna önska av andra.

Jag avslutade min promenad på bokia, där jag dreglade över hyllorna. Men jag tycker faktiskt man kan förnya det här list-tänket. Jag travade böckerna i olika högar,utifrån genre förstås, och fotade dem med mobilen. Lite diskret förstås.

När jag så står där med kokböckerna vinglandes i två olika högar och mobilen lite lätt framstucken ur fickan, som den coole amatörfotograf man är, tittar jag i förbifarten upp och ser två butiksbiträden som tittar tillbaka. Med en obeskrivbar min.

Vad säger man då?

själv fick jag bara fram en mycket suspekt harkling.

Jag är ganska säker på att de har extrainsatt säkerhetsmöte ikväll.

No comments: