Tuesday, December 23, 2008

tidsplanering, den starka sidan.

Det här med tidsplanering kan verkligen vara ett aber. Alltså. Kanske till och med så att det inte är min starka sida, alls. Jag tycker att vi tar ett enhälligt beslut om att flytta julen bara någon vecka sådär. Jag skulle känna som att allt vore så mycket trevligare om det var lucia i övermorgon istället. Det skulle ju faktiskt ge en mer rättfärdigad anledning till att jag står och bakar lussekatter klockan halv tre på natten. Lussebak utan saffran, ska poängteras. Eftersom det verkar vara vedertaget att saffran är slut sedan flera veckor, upplyste hemköpskassörskan mig om. Var har denna världsnyhet av rang försvunnit? När det väl är något som händer som påverkar mig ganska direkt och inte bara strumpvalet till senaste premiärklänningen för Angelina Jolie.

Hemköp och jag har umgåtts idag, särskilt den blonda kassörskan och jag.
18.10 storhandling
- God Jul!
- God Jul!

19.30 mandeln
- God Jul!
- gojul.

21.30 ingen saffran
- tyvärr....God Ju
- nej.

hur jag löste saffranproblematiken? Curry och rom. spriten lär ju göra barna lugna i alla fall.

No comments: