Monday, December 8, 2008

as good as it gets.

"Den bästa jag som går att finna". BAH!! Ett skämt.

En dag räckte det, och det funkade inte ens fem minuter för den delen, sedan bröt jag ihop och ringde den bästa jouren. Om jag sätter reglerna för att jag inte under några som helst omständigheter ska förlora mitt goda humör, varför ska de då envisas med att göra mig förbannad?

Efter funderande har jag nog kommit på varför jag inte riktigt kan slappna av när chefen är omkring mig, förbaskade karl. Han har poängterat att han läst mitt cv. Och det är väl inget konstigt med det, förutom att jag hakar upp mig på min rubrik som han bevisligen har läst "utåtriktad, glad och lugn". Vilken dag som helst nu kommer jag bli påkommen. Any day now.

Har du läst så här långt har du gjort det bra. tänk att det bara är måndag än så länge. Och det här positiva tänkandet skulle räcka hela veckan.

No comments: