Sunday, December 7, 2008

giv mig styrka.

Idag såg jag en bekymrad tomte vid en gran när jag tog min dagliga promenad och jag kan inte annat än att hålla med honom. Det här går inte. Jag har, för några år sedan, träffat en och annan som faktiskt tyckte jag var både snäll och trevlig. Det var ju ett tag sedan som vi sågs, men jag skulle ändå vilja kunna ge sken av att det fortfarande gällde. Visst kan man väl förändras, men det vore löjligt om all förändring vore till det sämre.

Därför är min tanke att från och med NU ska jag vara det bästa jag som någonsin går att finna. Och jag hoppas ni håller en eller annan tumme för mig. vi börjar med denna vecka.

Ett lämpligt mantra vore "tyst min mun så får du socker", ett mer akut kanske "nu håller du käften". Riktigt akut får jag ta handfatet på jobbtoaletten. En panna mot det kalla kaklet kan stilla en och annan brinnande tanke.

3 comments:

Bokomaten.. said...

Good luck, darling, jag håller tummar och tår! Bit i tugnan när du tror du ska kläca ur dig något, svullnar den kan du inte prata, hehe.;-)

Aidaho said...

åhhh, jättebra råd. Skrivit upp på armen!! ;) Tack tack, det kan behövas.

Aidaho said...

jag hoppas bara du inte håller tummarna allt för krampaktigt, det blir så svårt att bläddra i katalogen när den väl dimper ner..;D