Thursday, December 11, 2008

Varför jag önskar metro hade en frågespalt.





Hur tänkte man här då? I norrland är det ju rätt vanligt med jakt också, inte just på vildsvin då. Själv är jag inte alls intresserad av jakt och har väl inte så stor koll på vapenlagar. MEN. Vad man kan tycka är ju att tyngre vapen som stora hagelgevär och bazookas är liite överkurs i jakt, det blir som inget kvar av det tänkta bytet. Samtidigt kan man ju inte vara alltför återhållsam. Må vara så att man tänker don efter person, men är belysningen ändå inte lite väl vågat? Ska man slå dem i huvudet med en ficklampa eller pratar vi stora strålkastare som ska göra vildsvinen blinda (är inte det djurplågeri)?

Jag har ju även för mig att man som jägare måste ha licens, kommer vi behöva söka licens för att få äga ficklampor? Hemma på polisstation kan man lämna in vapen anonymt, kommer detta leda till att jag kan lämna in min ficklampa där när den är slut? Det vore jättebra eftersom jag alltid tycker det är lite lurigt det här med sopsortering på elektroniska saker.

Är det någon som har kört en konsekvensanalys på detta beslut?

No comments: