Thursday, December 4, 2008

hur det blev som det blev. Bloggens existens helt enkelt.

På svt play/ go'kväll kan man se reprisen av onsdagen den 3 decembers avsnitt. Där gör de ett reportage från min lilla hemby. Så förutom en stor portion av dialekten så får ni även receptet på vår paradrätt där hemma. Om ni har problem att se programmet så får ni även receptet här:
Flötgröt
Beräknat för 6 portioner
1 liter grädde
1 dl vatten
Vetemjöl

Koka upp vattnet. Slå i en liter grädde och koka upp. Sikta i vetemjöl till lagom konsistens. Vispa till en slät gröt

Servera med kokt röding och salt


Häri ligger nog förklaringen till hela min brokighet i besticklådan.

3 comments:

Bokomaten.. said...

Gröt??? Tycker det låter som sött och flott tapetklister:-)

Anonymous said...

Jag såg faktiskt programmet när det gick och tänkte på dig =) Dialekten är du liksom. Speciellt tillsammans med din mor =)

Aidaho said...

tapetklister eller gröt, vilket som. Det ska ju ätas med tre verktyg: kniv, gaffel, sked. så det ska ju inte vara för lätt att tugga i bitar.
-det finns alltid möjligheter att försvåra situationen. ;D

Hmm, mitt lilla modem krackelerade under ansträngningen, samtidigt så får jag ju min dos när jag ringer hem..Du såg det, luddet?? Men är det så att någon borde skriva uppsats eller var det rent unikt intresse?