Monday, December 14, 2009

lektion ett, att göra ett gott intryck.

Min vän har i flera år läst en utbildning som kommer ge henne ett "fint yrke" som momma skulle ha sagt. I flera år. Ikväll så fick jag höra talas om en av hennes första lektion. Ikväll! Efter alla dessa år. Och nog förstår jag varför hon har hållit det för sig själv.

Det var ett HBTtema och de hade haft en ganska lång diskussion om etiskt bemötande av personer i samkönade förhållanden. En bra diskussion med många begrepp. Många begrepp som var lite nya för min vän som inte riktigt går på den sidan av gatan. Min blyga, försiktiga vän hamnar plötsligt i skottlinjen mellan två parter som diskuterar ett annat begrepp. Om hudfärg och chokladbollar, om du följer mina tanke. Plötsligt kände min vän ett behov av att slå näven i bordet och höjde sin röst:
"det heter verkligen inte n*ger, det heter faktiskt homosexuell!"

Sen dess är hon känd, nästintill rikskänd.
Hon får ofta stå för devisen "så klart det syns!"

(nej min fina vän är inte dum, hon blev bara väldigt konfys och blandade ihop begreppen)

3 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Hoppsan. Ibland pratar munnen utan inblandning av hjärnan. Lätt hänt! :)

Bokomaten.. said...

Herregud, vilken humor! Förstår att hon hållit tyst om den lektionen, haha!

Bokomaten.. said...

Förreten, sweetie, för ett tag sedan publicerade du en spellista här på blgoggen, till spotify... hittar inte den igen nu... kan man få en hint om var man ska leta?:)