Sunday, December 20, 2009

varför jag hittar glitterslingor i håret.

Idag var jag på glöggkalas modell större. Mycket folk, både kända och okända. Min väldigt avlägset bekanta var där med sin man. Mannen i sin tur hade tagit med sin bror. Brodern och jag hamnade i soffan och körde ett lätt smalltalk typ yadayada.

Jag "såååå....vad gör du för nåt då?"
Han, lite typiskt norrländskt "jaaa...jag jobbar på radio."
Jag "jaha...som någon slags tekniker då?"
Han, märkbart besvärad "nej..jag är programledare."
Jag, slår till med allt som min fantasi räcker till "jaha, på p4 då?"
Han, nu beredd att klättra ur sin egna kostym för att komma undan denna galning: " nej. det finns ett program som heter *föräldrarnas aktuella partnersval* (you know it, dear reader). Det går på p3."

Japp, ena förolämpningen efter den andra ramlade ur min mun, men för vad mina kunskaper räcker till kunde jag ha gissat på melodikrysset likaväl.
Mina val blev enkla:
Första impuls slänga koppen glögg i mitt ansikte. för att dölja mina röda öron.
Andra impuls gömma mig på toaletten resten av kvällen.
Tredje impuls huka bakom den glesa julgranen i väntan på att tomten kommer och hjälper mig.

Tekniker på P4?? My god, jag kan verkligen sikta på deras ego.

2 comments:

Bokomaten said...

Hmmm... han KAN ju ha tolkat det som att han imponerade lite istället genom att överstiga förväntningarna...;)

Miss Upsey Daisy said...

Jag tycker det var bra. Så länge det inte är kungen kommer man undan. Så är reglerna!