Sunday, July 1, 2007

Bokmalen erkänner

Just nu finns det för mycket böcker.

När jag var inte så hårt slitande student kunde mina dagar vara till stor del fylld av fotöljsittande stirrande i böcker för flera timmar. Jag var i ett konstant läsbegär och hade ett snitt på 200 lästa böcker per år. Nu har jag blivit vuxen känns det som eftersom jag har tappat en hel del. Ska jag läsa 200 i år också måste jag nog ta paus för resten av året, stänga av tvn och antagligen flytta hemifrån. Det är ett alternativ som är gångbart i de flesta av mina problem. Men jag sörjer. Hur konstigt det än låter. För jag blir stressad och bara dumstirrar i böckerna innan jag skjutsar dem över rummet, jag vill läsa bra böcker och många böcker. Men det som händer är att jag läser ett par sidor på bussen till jobbet, på väg hem läser jag samma sidor och de känns som nya. Stressen har invaderat mitt enda stora nöje.

No comments: