Friday, July 6, 2007

IKEA står kvar

Enligt senaste rapport från förbundsbilen så har mitt närstående sällskap lämnat IKEA åt sitt öde för denna gång. Till mig en närstående tuta gjorde sig av med IKEAoskulden idag. Enligt kontoutdrag ordentligt. Själv fick jag inte plats, fick inte ledigt och var ej tillfrågad. Vilken knäck för självkänslan.

Ringde på förmiddagen och drog på snörvelkranen ordentligt.
- det är synd om mig! jag vill ha en present.
- jaha. ja, vad önskar du dig då i födelsedagspresent?
- nejje. Jag menar en riktig preesent!!!

De senaste fem gångerna jag varit på IKEA (detta säger egentligen ingenting, i Norrland gäller IKEAranson, 5 gånger är nog hälften av alla mina besök) har jag varit fattig student i roll av sällskapsdam. Inte lika omtyckt på väg hem eftersom man då måste knövlas in på nåt sätt. Nu när jag har pengar kan jag ändå inte köpa något på grund av platsbrist.

I alla fall önskade jag av min ena skrutt att hon skulle köpa 1,5sitsfotöljen Stockholm till mig. Hon hade provsuttit och den var visst för hård. Lika bra det.

No comments: