Sunday, July 22, 2007

Blomskrutt

Det ringde på mobilen igår när jag hälsade på min bror och sambo, ja brodern var inte hemma så det blev att jag hälsade på sambon. I alla fall, det var en semestrande skrutt.

- Vad gör du?
- Är hos bror. Och leker med deras katter.
- Ok..har du vattnat blommorna?
- ....va?......ok, det är aldrig så att mamma har sagt åt dig att ringa mig och påminna om blommorna?
- ....jamen, har du det?
- ...nej, jag har glömt. Eller Faktiskt så har jag vattnat din blomma!!! *jättestolt, illa dolt*
- För att vi hade ställt den på diskbänken kanske?
- Kanske det.

Åter tillbaka hemma, ganska dåligt pank. Men med en del roliga påsar. Då inser jag att en sak. Jag har vattnat en blomma när alla har varit borta och jag har haft huvudansvaret. Och vad händer? Det är den enda blomma som har dött.

Vad sägs om det? En död blomma, ett dött marsvin. Vad är det levande ting har emot mig?
Tell me why,why,why. Funderar på att hälla ut blomman i nedre lådan i frysen. Begrava både marsvin och blomma i samma jord.

No comments: