Sunday, July 22, 2007

namnam

Helt underbar helg är nu till ända. Jag har tillbringat den i mitt egna sällskap förutom den timme jag satt hemma hos bror. På den lilla timmen fick jag all kärlek jag behövde denna helg, deras ena katt blev alldeles till sig över min närvaro och rullade lycklig på min mage. Jag hann även att göra av med mina pengar så nu är det bara att hålla andan tills på onsdag. Besökte mysiga potatisbarens uteservering och satt där och bläddrade i nya Harry Potter. Deras ägare förklarade att de höll på att sälja och då var jag tvungen att bunkra lite bland deras kryddor och porslin. Blev barnsligt nöjd med mitt nya rektangulära ugnsfat. Besökte även systemet en kvart innan de stängde. Det var jag inte ensam om, däremot var jag nog den som handlade minst av de alla. Ville bara ha lite somrig cider och en flaska vitt vin att marinera kyckling i. Gjorde idag min ICArunda för att inhandla veckomatsedeln. What a bliss to be home alone. Inga rynkade näsor eller misstroende blickar. Mina systrar ska vänjas vid god varierande och nyttig kost innan jag lämnar detta hushåll, god damn it. I alla fall önskade jag att jag kunde lämna en skrapruta i bloggen för att ni skulle kunna ta in den gudomliga doft som spreds i detta kök på eftermiddagen.

Jag satt på balkonggolvet med ett glas vitt vin till den avokado/gorgonzolabakade laxen med fänkålsgratäng, till efterrätt ugnsbakade nektariner och vaniljglass. Bliss, bliss, bliss. Har även en maffig chokladtårta på köksbänken. Är lite fundersam på den om den verkligen kommer hålla eller om jag kommer få slänga bort en del av den. Den är så mastodontisk att man klarar närmast en knivsudds bit. Men god, oj oj oj.

Nu ska jag se klart Spioner är vi allihopa, den gick sent i natt och jag orkade bara se de första tre minuterna. En gammal 80tals klassiker från barnbenen.

No comments: