Saturday, August 18, 2007

näsan är kort.

och just nu orkar jag inte se längre än den.

har suttit framför tvn och låtit tårarna trilla till "det är något som inte stämmer". Bra film, sorglig som tusan. Och konstig. Den är alltså verklighetsbaserad och handlar om Augusten som blir bortadopterad till sin mors psykiater. Så fort filmen var slut stormade jag adlibris och beställde hans memoarer. Pocket, 40 kr. Nice. Förutom att jag hade redan en beställning inne så det blev inte så billigt paket after all. My good. Min boksamling och jag, vi är ett kapitel i sig.

Egentligen borde jag verkligen spara mina pengar till senare höstdagar när kronorna ska bli kaffekoppar på biblioteket. Jag ska skriva uppsats. Jag blir arbetslös på fredag, men jag har inte riktigt tid att fokusera på det. Herreminje. Det är så mycket som ska göras, jag har inte tid med att gräva ner mig.

No comments: