Monday, August 27, 2007

När ska jag ha tid att ligga på soffa, pilla mig i naveln och äta praliner för akassepengarna?

Så då vaknade man till 7 graders värme och regn. Det var min karriär som brunbränd solochvårare på lövstabadet. Nåja. Hade väl inte funkat så många månader till. Får för mig att karriären är lite mer begränsad på storsjöbadet. Halv tio i dag blev jag så inskriven på AF. Kvinnan förklarade vänligt för mig att jag nu skulle söka jobb. Hakan for i golvet, ofrivilligt. Vad är det som de kräver av mig? Har de inte fått pengar för att fixa jobb åt mig?? Herreminje, vad kräver de inte..Vad tror de om en? Som tur var kunde jag ta ut min ilska på stepbrädan på ett lunchpass. Länge sedan jag körde ett sådant pass. Höll på att ge upp under uppvärmningslåten. Ehum. Det var den kondisen. Tur att jag kunde återhämta mig på bibblan sen. De bjöd på kaffe och bulle på grund av invigningen av deras nya look. De hade flyttat lånedisken 2,5 meter och snurrat på den. Otroligt roligt att sitta vid ingången och begrunda människors vanemönster. Sedan gick jag ner på AK och avundsjukt spionerade på nystudenternas inköp av pennor, block och pärmar. Såg en till utseendets vilsen flicka som stod och studerade sitt nya lånekort, ville ge henne en kram men det skulle kanske skrämma henne. Vad vet jag? Hon kanske skulle få intrycket att vi i denna stad är vänliga, positiva och framåt. Det vore dumt med falsk marknadsföring.

Luddet var av den uppfattningen att jag skulle satsa på den gastronomiska gebiten. Att slå ihop sig med Zazzi och Nordström skulle ju vara häftigt, men jag skulle nog känna mig lite malplacerad. Ungefär som att hoppa i Klufts tights och köra 10000 meterslopp. Imorgon. MEn jag skulle ju kanske hålla ögonen öppna för en ny kollega till den svenska versionen av Two fat ladies Cooking. Minns ni den serien?? Ingen Paulun där heller.


Ni ser väl att det är jag som sitter där i glajjerna? Guu, det är som gjoort!!

1 comment:

Anonymous said...

Näääää, inte är du som de där tanterna heller! Du är söt, fin, fantastisk, underbar och bäst och framförallt inte passande i "fat ladies cocking" eller vad det nu hette....du är så fin, Aida!!!! O låt världen få se det som jag ser så kommer de stå där med hakan i golvet och inte du. Puss o kram!!!