Tuesday, August 28, 2007

Ge mig ett I!!

Jag ska till IKEA. jippi, jippi. Imorgn ska jag dit, pank och utan egna ytor så min relation med IKEA kommer även denna gågn stanna på den smått kyligt distanserade, ändock full med glödhet längtan. Började läsa guldkompassen av Philip Pullman, måste vara förbered inför julens storfilm. Det är även bra om jag har något sånär hum om storyn eftersom mina ögon antagligen kommer ploppa ur skallen under de första minuterna av filmen. Jag menar, kolla bara in karln.


Hade idag gjort dinkelpaj med sötpotatis, chevre och spenat. Varpå jag hör min syster högljutt klaga: när började man stoppa gräs i maten?
Man kan aldrig vara profet i sitt eget land, eller vad står det i bibeln blyger? Antagligen har jobbslutandet rubbat mina cirklar. Gjorde en pastasallad i söndags med kyckling, feta, jordnötter och fänkål. Tyvärr lite väl mycket balsamvinäger. För att rädda situation hade jag i ananaskross. Enough said. Jag är inte klok, jag kan inte placeras i tvrutan - min bästa kompanjon borde isf bli bb- natascha. Borde iaf dra publik.

5 comments:

Anonymous said...

Inte stoppa ananaskross i något som ska ätas!

Anonymous said...

Förresten... Hur många ingredienser använder du i din matlagning? ;-)

Anonymous said...

du och natasha??? excuse miiii, men....liiiite bättre side-kick kan du väl ändå komma på. varför inte carl-jan, jag tror att ni skulle trivas ihop. fast om du var ute efter någon läckrare hunk/puma så kanska jag kan föreslå leila (ni har ju redan en ganska intim relation genom tv-rutan vad jag kan förstå) eller pelle vad-han-nu-heter-i-efternamn. kock är han iaf. och söt.

Anonymous said...

nja... pelle har liksom svalnat... det var bättre med förra frisyren...

Aidaho said...

Blyger: jag har tagit fram mitt anteckningsblock igen. Inget kross i mat. Antecknat. Jobbar fortfarande på din anmärkning om antal ingredienser. Även om det är svårt. Förbaskat så också. Pelle har svalnat? ??? Frisyren? Det är alltså så att du inte följer matprogram så ofta. Här snackar man underarmar. Det centrala i tv och matlagning. Det är liksom det som syns.

Luddet: Vet du hur Daniel Craigs underarmar ser ut? Jag tänkte om han möjligtvis är matlagningsmaterial.