Sunday, August 19, 2007

Norrländsk höst

En ganska höstlik helg är över. Jag har fått krama om luddet en sista gång så nu är det väl officiellt höst antar jag. Idag har jag fått mig till livs smördegsinbakad spenat med chevre och valnötskärnor, till det ugnsgrillad kyckling. Sallad med linser, avokado, paprika, soja och limesaft. Gott, gott. Något som inte var lika lyckat var smördegsinbakad svartvinbärstryffel. Fråga mig inte hur jag kom det, men det som egentligen skulle vara mosade svartvinbär kokade i grädde med nersmält choklad för att fylla ett pajskal blev istället lagt i ett smördegspaket. Jag gillar inte att göra pajskal, löjligt egentligen för jag hittar inget fullgott alternativ. Mycket fyllning i ett skört paket, resulterade i ugnsbad. Tur nog, så är familjen på väg in att rädda mig från rester.
Nu börjar så min sista vecka, helst skulle jag ihelgen ha letat reda på mitt recept på smörgåstårta, men någonstans i mig säger nåt att jag orkar inte. Och vilket projekt sedan. Helst ska jag göra två stycken på två olika dagar för att även kunna fika en sista gång med min gamla avdelning. Även om vår kontakt är halvdan nu för tiden. Jag har nog fortfarande inte fattat att jag slutar. På måndagmorgon när resten av familjen börjar sin höst så ska jag inte ta vägen någonstans. Jag hoppas verkligen att jag får tag i ett jobb snart igen så jag kan unna mig några veckor mellan jobb.

Nåväl, jag hoppas ni mår bra mina vänner där ute. Nu när ni börjar dra på er höstgaloscherna igen.
Nu ska jag sitta och sura över att jag inte bor i Stockholm och därmed har missat följande:
Det längsta bokbordet idag
Saerimners smakfestival till veckan

No comments: