Sunday, August 12, 2007

Sommarens fem bästa..och fem sämsta

En del påstår att sommaren har gått mot sitt slut och att nu börjar hösten, vill inte riktigt gå med på det men samtidigt gör ju det hösten lite längre här i de mer nordligare vidderna. Så då är det väl dags att lista de fem bästa sakerna och de fem värst, helt enligt Malin.

De fem bästa med sommaren 2007:
1. Paris. Det var ett slit och en massa mindre roliga saker hände och vi höll på att gå varandra på nerverna, men nu känns det som det ändå var det bästa med sommaren.
2. Böckerna. Jag fick tillbaka min läslust och förmåga att verkligen uppskatta de böcker jag läste.
3. Vännerna. jag fick träffa mina vänner.
4. Vädret. Faktiskt. Jag tycker inte om tokvärme, likaså tycker jag inte om tokregn. Variation, tack.
5. Sommaren är inte slut än så jag lämnar denna öppen för att kunna uppmana till bättre saker ska ske för att fylla kvoten...

De fem sämsta med sommaren 2007:
1. Jag får inte fortsätta på jobbet.
2. Inte längre så nyköpta skorhilviten som förstört all glädje med mina promenader och ökat familjens plåsterkonsumtion med 300 procent.
3. Mitt humör och välbefinnande. Let's leave it there.
4. Matvanor försämras i värme, har nog en ganska direkt koppling till punkt 3.
5. Uppsats oklar.

Blyger och Tarmluddet, om ni lever...ni är taggade.

Nu ska jag laga mat och dricka vin, howdi på er.

No comments: