Monday, November 5, 2007

Du fuskar. Hördu.

Skrutt 2 är i behov av stimulans. Hon vill spela schack. Skrutten är inte dum, hon har äntligen funnit ett spel där hon sopar banan med oss andra. Ungen spelade schackmatt två gånger inom loppet av 30 minuter. Mot mig. Den störste dåliga förloraren som finns. Idag har jag lånat hem "min första schackbok" som jag ska läsa under täcket när skrutt har somnat in. Hämnden är snart här. Jag är för egen del helt säker på att hon fuskar. I både ett och annat fall. Och det ska jag bevisa med denna bok, om inte annat kan jag slå henne lite lätt i huvudet med den när hon retas.

Sitter för närvarande och listar mina jobbrelaterade svagheter, för att nå en högre insikt om mig själv och även vara beredd i vissa jobbrelaterade intervjusituationer. Vi börjar med 5 st.
1, dåligt morgonhumör.
2, kombinerad med pms 3 veckor i månaden - fjärde veckan är bara living hell.
3, sjukt behov av kaffe dagligen.
4, bloggar och läser bloggar. Och innehar facebookkonto.
5, kan inte arbeta med kollegor, tenderar att bli för långa fikapauser.
Struket från listan enligt censurprincip: undviker telefonkontakt med andra människor, har sjukligt behov av att ha rätt, dålig förlorare, snuskig humor.
Så, redo att möta omvärlden.

1 comment:

Anonymous said...

Hördudu!! Ägna dig åt arbetsansökningar åt mitt håll nu så vi får sammanstråla!!!