Friday, January 30, 2009

Anna och jag.

Här sitter jag på jobbet och fulbloggar i mörkret. Klockan är sedan länge helg men jag har lite kvar att göra. Som att skälla multikulti på svengelska. Förbenade leverantörer som sitter i tre olika länder, men ändå är av samma skrot och korn.

Tack vare Anna Ternheim går det ändå att få någon rätsida på mig. Det känns nästan lite obstinat att sitta här med mobilhögtalaren och låta ljudet dåna, så hör folk inte heller att man pratar med sig själv. Eller lite mer snällt, pratar med datorn. Har man headsetet ständigt i öronen, ser det ut som jag i alla fall skäller på någon stackare i telefonen.

Kvällen bjuder på choklad, te, på spåret och ett sprucket hotelltak. Eventuellt intag av vin, lösaktiga män och sång kommer absolut redovisas. Möjligtvis kommer ni märka det på att kråkorna flyger upp och ner.

3 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Är nya Anna bra? Ej hört.

Bokomaten.. said...

Låter iofs som en rätt ok kväll.. Lugnt och skönt och lite Anna (visst är den bra?).

Aidaho said...

Anna är helt underbar! Skulle helst vilja ta hem henne och ha henne plinkades på en gitarr i hörnet konstant. Hon skulle till och med få sitta på min enda stol i rummet. Om hon blir trött.

Jo nog blev det en rätt ok kväll ändå.