Saturday, April 10, 2010



Fina Kerstin thorvall är död. Läs, läs, läs hennes böcker!

Läs även det tänkvärda inlägget hos bokstävlarna som pekar på en annan sak som är riktigt sorglig, de råa kommentarer som Kerstin Thorvall kämpat mot i alla år FORTFARANDE används för att frånta henne värdighet och värde. Och vi skriver 2010! Sture Linner som dog för några veckor sedan, det var ju förstås en fin människa, men kommentarerna till den dödsrunan lyfte honom till skyarna. Något som tyvärr inte hände med Kerstin, nyheten om hennes död bemöttes bland annat av ”Äntligen, Nu slipper vi självskådande och självömkande klimakteriesvett.” Och så säger folk att det inte finns någon könsmaktsordning i samhället.

5 comments:

Bokomaten said...

NEEJ! Vad sorgligt! Vet du, jag hade hennes debutbok "Boken till dig" som var lite av en instruktionsbok för tonåringar, när jag var liten. fast jag inte är född på 40-talet.:) Tänk vad mycket olika texter och saker hon han med i sitt liv! Får en att känna att dte aldrig är för sent att ändra sig.

Aidaho said...
This comment has been removed by the author.
Aidaho said...

oj, den måste du hålla hårt i! Det känns som en liten klassiker, även om jag inte riktigt vet hur råden är. Fast vad kommer de inte säga om de instruktionsböcker som vi får idag i framtiden? :)

Yvonne Domeij said...

Den som pekar finger idag åt Kerstin Thorvall har tre fingrar som pekar tillbaka. Kerstin Thorvall plågades i livet av deras illvilja, nu kan de inte längre nå henne och göra henne illa. Frispråkighet ifrågasätts. Vissa saker får man ju bara inte säga! Men hon sa dom!

Aidaho said...

jag håller med, yvonne!