Thursday, April 1, 2010

Ska ni se film i helgen, se inte "he's just not that in to you!" Jag skär tänder över detta vanvett. Hade jag inte haft så lite godis kvar hade jag slängt det på tvn.

konstigt med en så kallad "tjejfilm" som ägnar 120 min till att göra ner tjejer totalt. Tjejer som framställs totalt neurotiska, griniga och äckligt könstypiska. En chickflick borde framkalla någon som helst känsla av gemenskap och igenkänning. Den här visar bara "hur jävla dumt ni tjejer tänker". För killarna i filmen får visst bete sig hur som helst.. Och konstigt nog så är det bara en kille som kan sammanfatta spelreglerna, ädelt nog i lättfattat format så Gigi ska förstå.

den här filmen är inte undantaget som bekräftar regeln, den är regeln. Om regeln säger att en tjejfilm gjord på 2009 ska inte bygga stereotyper från 1800talet.

Så efter 120 minuter tjejfilm kan jag inte annat säga att jag har lust att knocka närmsta syster. Och det kan inte vara meningen?

No comments: