Thursday, April 1, 2010

my stubborn as försökte släpa mig till jobbet imorse men jag fick vända halvvägs med frukosten åkandes sjukhushiss. Sen dess har jag legat förankrad i sängen. Ihärdig magsjuka som gått över i allmänt illamående, feber, yrsel och mensvärk. Varför inte allt på en gång liksom?

Jag började läsa Dennis Lehane "mörker, ta min hand" imorse och har nu läst halva. Lättläst och jag fastnade snabbt i handlingen. Jag ställer mig mycket frågande till författarens skrivsätt, men han ska ju vara en bästsäljare så det är väl bara att svälja förtreten. Vissa meningar måste läsas flera gånger innan jag greppar vad det står. Samtidigt är ju handlingen fängslande och vad jag minns av "Patient 67" så kan Lehane twista till handlingen innan det är klart.

Nu ska jag försöka övertyga de dörrplingande påsktanterna att lämna godis istället för att kräva det av mig.

No comments: