Tuesday, January 2, 2007

3/4dels rapport



Hur, jag säger bara HUR, ska de någonsin kunna tråckla ihop EN film av denna bok?? En bok så rik på berättarglädje och historier till höger och vänster. Språket!! Hela bokens charm sitter i språket. Jag är förälskad i språket...för ärligt talat så är kanske inte historien så mycket över det ordinära.

Pocketformatet är behagligt även om jag misströstar i antalet sidor och det känns ibland som man försöker tyda krumelurer på en konservburk.

Har för mig att ett rykte sade att detta var första delen i en serie...Det kan bli bra men boken överlever i sig själv också. Om det förstås inte blir en cliffhanger på sista sidan.

UPPDAT

Jaha, var det där en cliffhanger...eller inte?

Bra bok även om jag gillar delarna mer än helheten, grädden mer än moset osv.

No comments: