Saturday, January 13, 2007

Shannon Mcnally



Idag har jag haft möjlighet att spela mina skivor hur mycket jag vill utan ett minsta gnäll från någon medlem i familjeklubben. Alldeles ensam hemma kunde jag njuta av hög volym och smäktande rasp. Den egen påhittade favoritgenren i mitt hjärta. Tjejer man anar har dränkt sina sorger i lite för mycket whiskey och antagligen skulle drämma flaskan i huvudet på karluschlingen om han vågar sig nära igen.
Shannon Mcnally har varit produktiv i sina dagar. Ovan är de två skivorna Geronimo och Jukebox Sparrow . Den förstnämnda är min och den senare ska börja letas i veckan.
Och medan Shannon fortsätter snurra här hemma och reta våra grannar till vansinne, vågar jag gissa, ska jag gräma mig över den februarikvällen i Umeå när jag inte ont anandes satt hemma framför tvn och Shannon McNally satt på en kafestol någon kilometer från mig och sjöng för ett halvfullt kafé. Jag hade tagit fel på datum.

No comments: