Wednesday, January 24, 2007

vara en feg liten lort

Hur var det Astrid Lindgren sa..?
Man måste våga saker...för annars är man bara en feg liten lort? Nej det känns inte igen. Det var nog inte så, men nu säger jag det. För min egen skull, för nu måste det hända saker. Jag ska ta mig själv i nattmössan.
Har börjat titta på resor, hotell, saker att göra i New York. Har inte haft något större intresse av att åka utomlands efter min vistelse i Florens för 6 år sedan. Men när min körledare tog sin man och for till New York för att arbeta kom jag på att man kanske skulle fara dit. Det skulle kännas säkrare att fara dit om man visste att det fanns någon säker punkt där borta.
Men tankarna och självförtroendet leker jojo. Ena stunden så känner jag ett otroligt driv att genomföra det, för att i nästa stund banga ur. Det som jag hakar upp mig på är den fladdrande nervositeten som infinner sig när man just har landat och försöker få en klar bild av situationen. Just sekunden innan man tar sig i kragen och tar nästa steg, sekunden när man känner sig som en enda liten feg lort. Den största rädslan som finns är tanken att en dag kommer den rädslan vara övermäktig.

No comments: