Wednesday, September 12, 2007

Dagens I-landsproblem.I som i aIdaho.

Jag är hemma och vänder.Byt ut getskitiga kläder mot något som ska likna fjällvandrarproffskläder. Vilket inte finns att finna i detta hem. Känner mig så dum eftersom när mor Tuta äntligen kom hem stod jagförtvivlad på balkongen meden tomväska i handen och bara väntade på hennes hjälp. Hur gammal är jag - INTE? I alla fall hoppas jag nästan på snöbyar eftersom det är vad som det är packat för. I värsta fall är det samma väder som i denna gudsförgätna håla. 5 grader, blåst/orkan och regn i sidled.

Nu till mitt problem. Väskan är packad och jag är redo för sängen egentligen.Men. Jag har inte packat ner någon bok. För jag har bara tillåtit mig själv en bok, vilket är sanning med modifikation. Tänk alltid plus 1 eftersom man alltid måste ha backup. Och det måste vara pocket. För platsens skull. Och det måste vara breathtaking good. Inte alls svårt. Nej då. Har bara stirrat på bokhyllan i 40 minuter nu. Jag kan inte bestämma mig.

2 comments:

Anonymous said...

Jag har en bok om en lax, i fall du skulle vilja ha...

Anonymous said...

...och jag Mia. Men den kanske jag behöver bättre själv när jag tänker efter. Så det får bli...hmm...*drar fingret över bokryggarna*...Fågelboken. Den kan ju komma väl till pass uppe på fjället.