Wednesday, February 25, 2009

Men den här högen är alldeles ny!




Jag har varit på bokrea.

*resböcker om Paris och Rom. Det är väl smart. Att läsa in sig på de städer som man har besökt så man verkligen vet man har missat..
*Brödälskare av Henrik Francke. För kapitlet hemifrån är ju roligt. Härliga bilder och recept.
*den som inte tar bort luddet ska dö av David Batra. Jag har alla batras böcker. två stycken med denna.
*muffins av Cheryl Lindblad. här kan vi prata amerikanska muffins. Har ett beprövat recept i denna bok, chocolate cheesecake muffins. Värt pengarna.
*tove Jansson ord,bild,liv av Boel Westin. Ska jag läsa högt för mig själv. På muminspråk. Tove är favoriten.
*nyttiga fetter av Kristina Eriksson. Alltså den här räknas inte för den är inte reabok. Men jag är kär i den ändå. Kristina Erikssons recept brukar vara bra, roliga och den här lovar gott.
*jag vill ha choklad av Trish Deseine. Var ju tvungen att väga upp nyttiga fetterboken.
*det susar i säven av E.H. Shephard. Ett måste på rean är den där boken som man egentligen kanske inte vet varför man köper. Men det är ju en klassiker, det blev den här istället för boken med alla världens upptäckter. Eftersom jag inte var med i den boken så...
*Med mycket grönt av Markus Aujalay. Allt ser så gott ut...

Det här är då en starkt reducerad rea för min del. Jag ska ju få allt på nåt sätt. Men ett bra resultat för dag ett.

No comments: