Thursday, February 12, 2009

Just ain't my day.

Ni minns kanske chefen som jag skjutsade runt i de sörmländska skogarna?

Idag skulle jag få delta i ett mycket viktigt telefonmöte. Very impoortant. Det var en ryss, en norrman, en italienare och en Bellman. Eller ja, en norrlänning.

När jag ställs inför utmaningar som jag vet kommer göra mig nervös, ger jag alltid mig själv strikta förmaningar för att hålla mig lugn.
1. Andas
2. undvik att krångla in dig i saker du inte kan. Vet du inte låt chefen svara.
3. prata långsamt och tydligt. Tänk meningarna i huvudet så du inte tappar de engelska orden och kan undvika fällorna.

1. andas gjorde jag. Rakt in i högtalaren.
2. försökte glad i hågen förklara ett diagram. Som jag minuterna innan konstaterat att jag inte förstod. Till och med att han som gjort diagrammet började tvivla på dess innebörd.
3. jag kan nu invänta samtal från oxford. De vill nog diskutera de ord som jag tillfört det engelska språket idag.

Som uppvärmning talade jag engelska med den förste som ringde in till mötet, jag berättade om väder och vind i kyliga Sverige samtidigt som chefen hämtade kaffe. När chefen återkom hälsade han glatt på Uffe i telefonen och undrade hur det var i Stockholm.

Vissa brukar vara en frisk fläkt på jobbet, andra har den konstant. I huvudet.

2 comments:

Anonymous said...

Asgarv från Göteborg :-D

Hermia Says said...

He he... plötsligt känns livet lite roligare. På din bekostnad dock ;-)