Sunday, October 11, 2009

Dagens

Dagens middag: fiskgryta med kokosmjölk och tomat från Hälsokokboken. Mycket god! Fler som gillar kokboken är Helena, som provat både muffins och kålpudding.
Dagens blogg/bok: Emma Hamberg och Anette Rosvall husmorsorna.
Dagens jagskaintelåtaminafördomarstyra: peopleof.
Dagens te: lime/cinnamon rooibos
Dagens skratt: Sara Granér Det är bara lite AIDS.
Dagens tatuering: hos Contrariwise finns en samling litterära tatueringar. Den här fastnar hos mig. Den inger hopp men även tanken om att det går över..Annat som slår en är att en återkommande favorit verkar vara "so it goes" från slakthus 5 av Kurt Vonnegut. Men den som har funnits i mina tankar är denna med orden från en dikt av E.E. Cummings. Inte alls sådär stort utan bara litet litet och med mina syskons initialer. Det skulle jag vilja ha.
Dagens "jag-skulle-vilja-ha-till-teet: muffins med choklad och rödbetor.
Dagens knivlisa: precis som knivlisa så fick jag lägga mig i debatten kring gårdagens match, för min del så fick jag förklara offsideregler. Följt av samma kommentar som hos knivlisa.
Dagens "det var nog igår": känner mig förvånansvärt likgiltig inför Linda Skugges samlade krönikor. Det är så tankspritt att jag hittar boken lite här och var, precis som jag omedvetet försöker gömma boken så jag slipper fortsätta.
Dagens Är det här mannen jag tillåter göra reda i mitt liv: Greg Behrendt med boken dumpa honom och det är slut!
Dagens spellista: Jennie Abrahamson
Dagens jag önskar jag kunde låta bli: att försöka gena genom mitt nya bostadsområde. Slutar ofelbart med att jag står och försöker öppna helt fel dörr i helt fel hus.
Dagens askungen: vad vore väl en bal på slottet om inte helt hopplöst tråkigt eller galet eller bara konstigt?

No comments: