Thursday, October 1, 2009

jag är hemma igen.



väskan höll. Jag är en trollkarl som lyckades få det hela hem. Jag är hemma i Norrland igen, jag står ute på kvartershöjden och blickar ner mot södern. Där nere finns fortfarande hjärtat kvar. Förståndet är här och vet att det snart går över. Snart Snart, bara hjärtat kunde hålla ihop likt min väska.

Ett år i södern. Ett år på en annan ort och ett nytt jobb. Ett år till stor del bestående av sömn och jobb. Ett år av fullständigt förödande kollegor, som jag har svurit över, gråtit över, skällt över. Ett år av snälla kollegor som ändå varit det lilla hopp jag behövde för att orka nästa dag. Och dagen efter det. Ett år av hemlängtan och längtan bort. Ett år av frihet och beroende. Ett år när jag träffade en gammal kärlek och ramlade dit igen.

Nu ett nytt år framför mig. Vägen gick förbi söder, men slutade inte där. Nu nya händelser och förhoppningsvis nya människor som hjälper mig att klistra ihop hjärtat.
Jag hoppas ni följer med..

No comments: