Monday, October 19, 2009

men då stannar jag.

Jag har umgåtts med en småbarnsfamilj idag. Den treåriga tjejen var mycket skeptisk till en början men efter att ha byggt ett enormt kojberg över hela mitt vardagsrum var jag godkänd. Jag var flickan med de bra kuddarna. En replik som man oftast kan få höra på krogen 5 minuter innan stängningsdags. När jag sedan skulle städa inför sängdags insåg jag att det var inte så stor skillnad på stökighetsgraden: en vecka med "arbetslös" uppsatsskrivande singel eller en treåring med fria händer.

När jag så hade hjälpt till att packa in två supertrötta småtjejer och två ganska supertrötta föräldrar i bilen inser plötsligt treåringen något:
"men har inte tjejen någon pappa???"
varpå föräldrarna svarar "nä, tjejen har ingen kille..."
den lilla flickan samlar då ihop sina kassar och säger:
"ska hon sova där själv? Nä, jag kan stanna!"

Men efter att ha röjt fram mitt vardagsrum hittade jag minst tre av hennes nallar så helt ensam blir jag inte i natt.

No comments: