Thursday, February 11, 2010

du går som in i väggen och sen genom.

Jag behöver en ny bostad. Ganska omgående. I björkbyn är det verkligen inte det lättaste. Så annonsering blev mitt alternativ.

Först ett kollektiv i studentområdet
De var tio år yngre och "pysslade, åkte pulka, gick promenader, lagade vegomat tillsammans och åt av varandra."
Det lät lite hemskt tyckte jag.

Sen en 1a i andra hand där jag fick bo maj och augusti-dec.
Men det går nog att bo i tält under sommaren.

Sen en 2a med hyra på 4500 där jag fick bo två månader.
Så då har jag samma problem igen, fast jag bara skjuter på det.

Sen en 2a i andra hand där han skulle bo i stockholm och säga upp den senare.
När senare?

Sen en etta på en tvärgata i centrum.
Helt underbart läge, söt lägenhet. Jag hoppade jämfota av lycka.
Sen visade det sig att hon glömt prata med hyrevärden.

så nu surar jag och väntar på bättre tider. Jag ska kolla på stockholmskillen imorgon. Kanske man ska följa med honom?

No comments: