Monday, February 1, 2010

Den mannen är min avatar.



vi såg avatar ikväll. jösses vilken film. Det känns som jag just har sett en väldigt påkostad film i ämnet amerikansk historia. Det enda de lämnade ute var inbördeskriget. Du har indianfrågan, terrorismfrågan, invandrarfrågan, miljöhotet och en galen Bush. Filmen i sig påminner mycket om en blandning av dansa med vargar, matrix, sagan om ringen och die hard. Tyvärr balanserar den alltför ofta över i die hardkonceptet och den "hårda amerikanska" attityden, slutstriden var onödigt (jag väntade på att bruce willis skulle dyka upp när som helst). En otroligt vacker film med lite väl haltande klicheer och stereotyper.

Som filmpåa innan den verkligen filmen började visade de trailer för Sherlock Holmes. Fint sätt att ha hjärtklappning innan ens filmen börjat. My man. Min man Robert. Kanske man skulle besöka bion igen för att se robert? Du och jag, Robert, du och jag.

3 comments:

Bokomaten.. said...

Du glömde Independence Day... tyckte mig se stora likeheter där också. Men jag gillade ju inte Avatar alls heller.:) Tycks ju stå ensam mot en enad kritikerkår i den frågan dock.:)

Bokomaten.. said...

fast Sherlock ser jag gärna om... mums.:-)

Aidaho said...

jamen förstås! independence day, med det stora talet till folket.

Konstig bild på Robert jag hittade, dock. hur kan man tycka att något saknas på en bild med Robert så man trycker dit en pipa helt oproportionerligt.