Sunday, February 7, 2010

jag ska egentligen väl sova.

Beroende av? önskar jag kunde säga böcker och te, men inte långt ifrån kommer internet och choklad.
Vad får du oftast komplimanger för? min mat, den är...annorlunda.
Var bor du? Björkbyn.
Trivs du där? Jag tror det är där jag hör hemma.
Äger du några Converse? neeej...det är skor va? Vi pratar böcker istället, tycker jag.
Sprit, cider, vin eller öl? vin.
Vad har du för mobiloperatör? Du är den där jobbiga typen som alltid stoppar mig när jag måste in och panikköpa smör för jag bakar hemma och ugnen är redan i gång. Erkänn.
Är du allergisk mot något? Rent allergisk är jag mot pollen, så där så ögonen växer igen och mitt huvud känns som dränkt bomull. Lite mer vanligt allergisk är jag mot jobbiga människor.
Hur svarar du i mobilen? meeen halllååå, ringer du?? (nej, det ser du väl? ska man svara då)
Vem ringde du senast? mamma, för att höra om aluminiumformar kräver kortare stund i ugnen. Hon uppskattar nog att jag ringer stup i kvarten. Jag är snart trettio...
Antal timmar sömn i natt? fem. Jag är snart i fas med en nattarbetare.
Sov du ensam? Ja. Fast inte när jag drömmer..
Brukar du komma i tid? jo, före utsatt tid. Sen står jag och irriterar mig på de som är senare än mig. Oavsett om de är bara en minut sen.
När mår du bäst? Bra sömn, bra rytm, bra mat, gott sällskap.
När blev du fotad senast? Är ganska säker på att jag blev fotad när jag av misstag glömde betala en vitlök förra veckan. Har fortfarande ågren för det.
Vanligaste färg på dina kläder? svarta inslag med nåt grönt.
Favoritdryck på morgonen? Kaffe om någon fixar. Te, när det är eget maskineri.
När brukar du oftast gå och lägga dig? När tvn övergår till kvinnofängelset.
Är du blyg? jo, tunghäfta är mitt andra namn.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? jag har ett annat ord för det.
Är du bortskämd? så in i bänken
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja.
Vilken tid gick du upp idag? ramlade ur sängen vid 10.15. skandalöst.
Är det okej att gråta? absolut. Men jag själv klarar inte av att gråta inför andra.
Vill du ha barn? vet inte om jag klarar av ansvaret.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.
Bor dina föräldrar tillsammans? nej.
Har du tandläkarskräck? nej.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? kvälls uppenbarligen, eftersom klockan är snart halv tre...eller är det tidig morgon?
Vilken ögonfärg har du? grön.
Senaste låt du hörde? för nu är det sommar i sverige igen. Sen kom sommarnatt, sen var det nog oa hela natten. Vi satt på plaza och hamnade mitt i en företagsfest. Med osedvanligt dåligt musikval.

3 comments:

Bokomaten.. said...

Hrmm.. inte så att vi har synkat oss... här har det lipats i dagarna två, som ett gnälligt barn..

Bokomaten.. said...

Ojsan, det där skulle till nästa inlägg.:)

Aidaho said...

jag har också hört talas om synkning i bloggvärlden. Som när alla läser samma bok plötsligt :)