Tuesday, February 9, 2010

en viktig lista

Min lista över kokböcker att införskaffa har på senaste tid inte varit så mycket att hurra över. Dels för att jag inte har någon plats för förvaring och dels för att jag har varit väldigt mattrött. Idag ringde min far och berättade att han träffat på Carina Brydling, tittat lite i hennes kokbok och tänkt "den här köper jag till min dotter". Vilket han gjorde. Och gjorde mig själaglad i samma stund. Det är fint med en sådan pappa.

Min lista:
1. Pluras kokbok
2. Carina Brydling "maten jag älskar"
Tack pappa!
3. Kitchenscraps och gärna deras blogaid for Haiti
4. Lyxlagat av Frederik Zäll
5. Nigella Express, mest för att jag har hintar om att den kommer på rean.

Böcker att se fram emot, bläddra i och bestämma sig då
1. Jamies Amerika
2. Söta sakers projekt
3. Tårtor och bakelser från en liten smula
4. Fler kladdkakor av Mia Öhrn

Annars är mitt aber för tillfället de nykomna reakatalogerna i kombination med mitt dåliga minne: har jag caroline hofbergs pajbok? Den måste jag väl ha. Så fortsätter det i absurdum.

Den kokbok jag saknar mest ur mitt förråd: Vår kokbok i regi av Sara Begner

1 comment:

Bokomaten.. said...

Kan bekräfta att Nigella Express kommer på rean, då äker den ner i en korg när a mig i alla fall..:) Kommer ha en komplett samling Nigella så småningom.:) I övrigt är jag också förfärligt trött på kokböcker. Och barnböcker. Och böcker. Och jobb.