Friday, February 5, 2010

imorgon ska jag på trettioårskalas med efterrättsbuffé. gästerna ska ha med varsin efterrätt. Det är kanske inte dags att börja fundera på det nu, men jag kan verkligen inte komma på vad som ska tas med? Måste ut på nätet och sondera terrängen.

Det jag har lärt mig idag är att man inte ska äta Bishops hamburgertallrik om man inte har mindre än 300 meter hem. Jösses vilket akut behov av att lägga sig ner och knäppa upp byxknappen. Alldeles idiotiskt att äta sådär. Vi hade planerat ost och kex till kvällen men det fick vi ställa in. Vem klarar äta nåt mer efter en sådan kraftansträngning?

3 comments:

Bokomaten.. said...

Honey, du har systrarna Eisenmanns kokböcker. fear not! Du kommer slå alla med häpnad! Gjorde jag sist jag fick ta med mig kakor.;) Jag är förmodligen den ende som blir GLAD över att vara utvald till att vara den enda som bidrar med TRE kakor i fredagsfikan. alla andra tar två, från konditoriet bredvid...

Bokomaten.. said...

Du, hel OT, ja läste i tidningen att George Clooney för tillfället dejatar en italiensk fotomodell.. Jag menar, jag kan ju förstå att de blandar ihop lite med tanke på att du ändå bott i italien lite och så.. men visst var det du på bilden jag såg i tidningen här om dagen??;)

Aidaho said...

du har alldeles rätt! Tyvärr ligger de i boklådorna märkta "öppnas först när ett ordentligt hyreskontrakt visas upp" men jag körde en ananaspaj som jag vet finns med i böckerna. Lätt och smarrigt. Dessutom påstår min mamma att ananas är bra för matsmältningen, hur bra är inte då en hel paj? :D

Tänk att du kände igen mig, det var ju ändå inte det bästa kortet ;)