Wednesday, February 3, 2010

vad sjutton ska jag bjuda på imorgon då?

jag får besök imorgon kväll och har utlovat en middag. Nu sitter jag här och undrar vem som har snott mitt mathumör. Nåja, plockade husmorsorna från bokhyllan och slår något på måfå. Det började bra, hittade ett gott recept på röra till avokado. Men det är ju ingen middag tänker jag och äter upp avokadoröran. Hittar sen ett efterrättsrecept med choklad. Hmm, har jag inte börjat om på medicinkuren som gör att bara ordet choklad får mina ögon att vattnas, tänker jag och rotar ihop efterrätten i ett nafs. Hittar så ett recept med fisk, det blir nog bra. Men är jag inte lite hungrig kanske. Måste smaka om det blev bra. Snart kommer inte något finnas kvar.

"det bidde ingen mat, hörni, det bidde en tumme.."

1 comment:

Bokomaten.. said...

Bara så du vet så är den här satt på önskelistan om sambon här hemma skulle få för sig att överraska med något fint en fredagkväll..