Sunday, December 9, 2007

Vända piskan mot sig själv.

Nytt år börjar närma sig. Visst är det kul,va? Ett halvår har gått sen födelsedagen, ett halvår kvar till nästa. Och vad händer i era liv? Och i mitt? Fick närvarande ångest igår kväll när jag plötsligt fick ett stort behov av förändring, att något skulle ändras. Att jag skulle kunna vakna imorgon och något nytt hade hänt. Att fortsätta vara arbetslös hemmafru gör mig snart galen. Jag har nästan dagligen längtankänningar att slå någon i huvudet. Jag har börjat fundera på att utmana mig själv nästa år. Ni vet sådana här små nyårslöften, men denna gång ett steg längre, lite hårdare, lite mer likt fear factory. Men utan larverna. Och spindlarna. Jag funderar på att göra lite förändring. Hos mig själv till att börja med. Men för att nyårslöftena ska bli lite mer genomtänkta måste jag fundera ut vilka områden hos mig själv som ska till att beröras. Och sen hur hårt ska jag dra det? Vart slutar det vara utmaning och övergå till rent nödtillstånd?

Områden som behöver förändras
mitt hälsoliv
konsumtion av medier
sparande
arbete
bostad

Så ett år utan godis borde ju inte vara ett problem, det har ju gått förut. Men mitt fikande? Vad kan man göra åt det? Och om jag avstår från fika vad ska jag kunna spara i pengar och hur och varför? Ni ser, det är nog dags att börja fundera om jag ska hinna bli klar till nyår. Är det någon som kan tänka sig hänga på?

No comments: