Wednesday, December 5, 2007

Kära tomten.

Inspirerad av den braiga julkalender pryder nu kylskåpet inte bara två utan tre önskelistor. Bara en är av normallängd. Och det är min. Till viss del finns en mer vanlig anledning också. Att mina önskningar skvimpade ur familjens minne som en smörklick mot teflon. Nu står där:

Kokbok: Mitt eget cafe av Mia Öhrn
Bok: Nattens bibliotek av Alberto Manguel eller Kom och hälsa på mig om tusen år av Bodil Malmsten
Parfym: Diesel - fuel for life
Chokladask
Besök på kretsloppshuset

Mina decemberdagar sprängs sönder av de andra önskelistorna, en av listorna har stark anknytning till Tyskland och sätter mina språkkunskaper på svåra prov. Något annat som också sätts på prov är ekonomin.

Skitinternethandeln har fortfarande inte givit positivt besked om mitt presentpaket som måste existera på lördag. Som tur var har jag världens bästa skivaffär på gångavstånd. De har nu löst min kris, men allt måste klaffa. Baket, hämtning av tårta, mottagande av gäster, Hämtning av present, fika, sysselsättning. Och så vidare. Någonstans gnager en tanke om arbetssökande, uppsatsskrivande, pågående liv och regelbunden träning men det får tas igen i januari.

HAr köpt högtidernas klänning, men har misstänksam form av gömt ägg när jag har den på mig. I en parallell värld borde jag sköta min hälsa.

Förlåt att jag är aptråkig. Jag har kommit i total obalans.

No comments: